Jak znaleźć wartościową wiedzę w sieci?

Użytkownicy mają wpływ na to, jaka wiedza jest w internecie. To od autorów treści różnego rodzaju zależy też poziom wiedzy. Warto pisać o tym, z czego masz wiedzę profesjonalną. Autor też powinien mieć słynne już w copywritingu lekkie pióro i łatwość wyrażania myśli. W idealnym świecie bezwartościowa wiedza nie istniałaby. Niestety jest i są byle jakie treści, a przecież nie musi ich być. Dowiedz się, na co zwracać uwagę, żeby wiedzieć, co czytasz w internecie.

Kim jest autor? Czy jego wiedza jest profesjonalna?

Warto sprawdzić zakładkę o autorze i stronie i dowiedzieć się więcej. Jeśli ma wykształcenie z danego tematu, to się do tego przyzna. Regularnie też ją poszerza poprzez uczestnictwo w konferencjach, czytania książek, prasy. Zamieszcza certyfikaty z konferencji i kursów oraz opublikuje wartościowe teksty. Po latach czytania wielu stron już nawet bez czytania zakładki o autorze rozpoznasz wartościową wiedzę. Używa wtedy innego słownictwa niż amator, pasjonat bez wykształcenia kosmetycznego lub innego. Nie zawsze też był kierunek kosmetologia na uczelniach. Magisterskie studia wprowadzono już po latach kształcenia w szkołach policealnych i licencjatu trzyletniego. Gdy ma wiedzę tylko z sieci i jeszcze z przypadkowych stron, to można przestać czytać taką stronę, blog.

Wiedza o kosmetyce w artykule

Jeśli autor jest ekspertem, wie, co to jest wiedza profesjonalna. O kosmetyce nie napisze wtedy „branża beauty” i „uroda”, „zdrowie” tylko kosmetyka, kosmetologia, medycyna estetyczna i operacje plastyczne. Informacje będą na wysokim poziomie, nawet w krótkim artykule. Po prostu wiedza wartościowa jest widoczna z daleka. Nie trzeba wpisywać wielu fraz, bo te kilka adresów zna się na pamięć. Autor też zamieszcza relacje z konferencji branżowych i pisze, na jakich wykładach był. Zamieszcza kilka zdjęć, jeśli są wyraźne.

Zdjęcie z Pixabay

Autor często pisze artykuły, książki, e-booki

Buduje markę osobistą i dzięki temu jest kojarzony jako ekspert z danej dziedziny. Pisze artykuły, e-booki, udziela się na konferencjach jako wykładowca, prowadzi webinary online. Często oferuje szkolenia stacjonarne i online albo jeden rodzaj. Widać po tekstach autora, że się zna albo umie wybrać kogoś, kto za niego to napisze. To już ma mniejsze znaczenie. W sieci jest wiele artykułów pisanych różne osoby. Ja teksty piszę sama. Gdybym miała je zlecić, to ciężko byłoby znaleźć zaangażowaną osobę z wykształceniem kosmetycznym.

Mity na temat wiedzy o kosmetyce i pisaniu

1. W sieci wszystko można znaleźć.

2. Okosmetyce każdy dużo wie. W końcu bywa w drogeriach, salonach.

3. Pisać umie każde dziecko.

4. Na klawiaturze też każdy umie pisać. Nie mam na myśli dotykowych w smartfonach lub laptopach. Klawiatura profesjonalna ma przyciski i jest wygodna w użyciu i czysta.

5. Po co iść na konferencje? Wiedza jest na filmikach z makijażem.

Jak widać, można znaleźć wartościową wiedzę, ale to zajmuje sporo czasu. Przejrzenie wielu stron, przeczytanie zakładek, opisów, innych. Lepiej, jeśli tekst napisze profesjonalista, który wie, gdzie szukać. Zajmie mu to mniej czasu niż amatorowi.

chevron_left
chevron_right

Join the conversation

comment 1 comment

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Comment
Name
Email
Website

Strona wykorzystuje ciasteczka. Polityka prywatnosćik https://okosmetyce.pl/?page_id=3
Jak używamy Cookies
Dowiedz się więcej
AKCEPTUJĘ