Widząc różne kosmetyki i ich rodzaje, piękne opakowania, myślisz, że będą dobre dla twojej skóry. Czy wiesz, że ważna jest wiedza o kosmetyce? Opisane na pudełeczkach, słoiczkach, butelkach właściwości i działanie wiele obiecują. Z listy składników, możesz nie zrozumieć nic albo niewiele. Dlatego z artykułu dowiesz się, co tak naprawdę znaczy mieć wiedzę.
Po pierwsze: wiedza o składnikach i ich działaniu
Nie chodzi o informacje z opakowań, opisy w sklepach online. One mają zachęcić do kupna, a w sklepie stacjonarnym to, co na opakowaniu widzisz jako pierwsze. Na skład niewiele osób patrzy w drogerii. Szkoda na to czasu i często też go nie ma, a nie każdy ma wiedzę do takiej analizy. Warto wiedzieć już, co chcemy kupić z wartościowych stron. Istotny jest wybór składników dla konkretnego rodzaju skóry. Bez tego można nie być zadowolonym z używanego kremu, balsamu.
Po drugie: wiedza o swoim rodzaju skóry
Zdobyta nawet na podstawie prób i błędów pielęgnacyjnych w różnym czasie. Prawidłowo zdiagnozuje skórę kosmetolog z wykształceniem w salonie. Nie może to być osoba, która otworzyła taki biznes bez wiedzy profesjonalnej. Wybranie kogoś do tej pracy nie będzie też łatwe w takim przypadku. Warto jednak znaleźć i mieć pewność, że dobry specjalista zajmie się klientami. Biznes wtedy dłużej przetrwa na rynku, będzie popularny. Gdy będzie to osoba przypadkowa może tak nie być. Spowoduje powikłania po zabiegach, kosmetykach, inne.
Po trzecie: wykształcenie kosmetyczne
Wiele osób może ukończyć kurs kosmetyczny stacjonarny lub online. Wtedy będziesz wiedzieć, jak wybrać kosmetyki i przyda ci się to przy zakupach. Dostępne są także szkoły policealne mające różny czas trwania. Nie musisz inwestować wiele w to, żeby zdobyć wiedzę kosmetyczną na wysokim poziomie. Nie powielać mitów z sieci i nie tylko. Warto wiedzieć więcej o kosmetyce i wybierać dobre produkty.
Po czwarte: nie wierz w mity, nie stosuj przypadkowych kosmetyków
Nie warto czytać wszystkich informacji o kosmetyce dostępnych w sieci. Ważne jest czytanie tego, co napisał ktoś z wiedzą profesjonalną. Zwróć uwagę na autora artykułu, czy na zakładkę o stronie, portalu. Będą tam przestawione osoby, które tworzą teksty na stronę i nie tylko. Istotne jest, żeby były napisane porządnie.
Po piąte: prasa, książki
Nie jest to tajemnica i każdy może przeczytać artykuły o kosmetyce zawarte w prasie, książkach, e-bookach. Jeśli interesujesz się tą branżą, to warto zrobić coś więcej niż wpisać frazę kluczową w wyszukiwarkę i szukać. Nie musisz mieć salonu kosmetycznego, żeby to czytać. Gdy piszesz o tym teksty na strony, to także warto sięgnąć po te materiały. Dzięki temu będą lepszej jakości i czytelnik nie będzie się nudził. Nie każdy chce czytać powielane wciąż mity. To irytuje, że kosmetykę sprowadza się do nałożenia maseczki z ogórka.
Po szóste: konferencje, webinary
Na wiele z nich trzeba pójść osobiście, ale coraz częściej są konferencje online i różne tego typu wydarzenia. Nie da się ich słuchać bez patrzenia na ekran, ale w ostateczności można. To wiele daje, a powielanie mitów niestety nie jest dobre. Ja wzięłam udział w wielu tego typu wydarzeniach i nie żałuję.
Jak widać, na wiedzę kosmetyczną składa się wiele czynników. Nie trzeba korzystać z każdego z nich. Warto jednak wiedzieć więcej z wartościowych źródeł. Bez powielania mitów, stosowania przypadkowych mieszanek.
Polecam też poprzedni wpis
2 odpowiedzi na “Wiedza kosmetyczna- co tak naprawdę trzeba wiedzieć?”
super stronkę stworzyłaś;) podoba mi się bardzo!
Dzięki